Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.04.2008 21:06 - Урока на смокинята
Автор: bogoizbrania Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2047 Коментари: 1 Гласове:
0

Последна промяна: 08.05.2011 16:23


Не е споменавана реално в историчеката част, но в поучителната явно има някакъв смисъл за плодовете на Духа


В тази тема ще разгледам смокинята в Новия Завет, преди време разтълкувах проклятието изречено от Иесус срещу дървото, единственото проклятие отправено в НЗ е срещу смокиня.

( G4808 συκῆ sukē soo-kay" ) е смокиново дърво.

( G4811 συκοφαντέω sukophanteō soo-kof-an-teh"-o ) информация от смокинята.

( G4809 συκομωραία sukomōraia soo-kom-o-rah"-yah ) смокинята на Закхей.

( G4810 σῦκον sukon soo"-kon ) плода на смокината.

( G4807 συκάμινος sukaminos soo-kam"-ee-nos ) само в

Лк.17:6,

Смокинята може да се насади в морето. Ако ползваме приблизителната аналогия, то морето е света на далечни и непознати народи, а смокинята (в нашия превод черница) е духовните дарби, то получаваме логично значение на тази притча. Буквалното възприемане на дърво насред морето е безсмислено и ненужно, като не е свързано с Христос, нито с делото на изкуплението. За сега мисля, че това е най разумното обяснение на уникалната дума. Центъра на фантастичната ситуация тук не е вярата, както се тълкува навсякъде, а символизма на морето народите, в което плуват "ихтиоси", над които ще растат духовните дарби, смокините.

Йн.1:48,50

Според популярния богослов и автор Венци Стойков, Натанаил уважавания учител, а не апостол, да напомня пак за не разбралите, той е бил възрастен, а всички ученици, когато са били призовани са били младежи. Христос вижда в него под смокинята нещо зло, което впечатлява благочестивия учител. Всъщност смисъла превода е "видях те от смокинята". Христос вижда и знае дарбата му, другите само са го уважавали за знанието и благочестието, но Иесус му показва от къде идва дарът на "смокинята".

От.6:13

Това е стиха според който "астерите" ще се посипят по земята като необрани ( ολυνθους ), Смисъла е трудно смилаем и е част от по голямо видение за язви върху целия свят, вятъра символизира духа, смокините са духовните дарби, падането им на земята е някакво проклятие в духовния свят, следва сгъване на цялото небе като чердже. Думата ( ολυνθους ), е подобна на ( εμολυνθησαν ) в 14:4, 144000 са „неосквернeните“ всъщност значи „неузрeли“ или недошли от жени.

Лк.19:4

( συκομορεανα συκομωραιαντσβ ) Поради някаква причина е добавена думата "морайан", думата за просто или според нечии разбирания за глупаво. Така се е получило ново дърво, "сикаморията" в нашия превод "черница"? В руския дори черницата се сравнява с смокинята по някакъв начин. Предполагам поради уникалността си думата има смисъл за нещо специфично за мястото и дървото. По вероятно е думата да обозначава постъпката на катерене, да видиш Иесус сигурно се е смятало за заблуда от по мъдрите и Евангелския разказ набляга на "простотата" на покатерването израз на вяра. Вяра, чрез която се достига до дарбите.

Лк.19:8, 3:14

( εσυκοφαντησα ) е оклеветяване или ощетяване чрез ( εφανη ) виждане или появяване. Предполагам Закхей често е използвал като доказателство история от вида как се покатерил на дървото да набере смокинки и от там видял и чул тайни неща за другите. В гл. 3 Иесус предупреждава военните да не злоупотребяват и насилват хората със същата дума

Мр.11, Мт.21,

Проклетата смоковница, вече разглеждана тема. Проклеването е единствено тук и само сега. Уникалното изказване за досегашния земен живот на Господ има според мен духовно значение. Проклет е източника на духовни дарби намиращ се на пътя за Ерусалим. Сега цяла Юдея е пустиня облагородявана само чрез парите от Америка. Американските пари обаче не могат да върнат към живот това което е проклето от Христос. В Лк.17:6 е спомената смокиня за разлика от другите две Евангелия, където пред изсъхналото дърво е спомената преместването на на хълм в морето. Обяснението което ми се вижда логично е следното. В Лука е посочено това, което ще ползва пряко другите народите, докато в другите виждаме как смокинята се премества заедно с целия хълм, на който расте заедно с Христос и апостолите. Остава въпроса дали смокинята ще оживее или само ще я гледаме суха.

Мр.13, Мт24:32, Лк.21:29

Урока на смоковницата и на "другите дървета", които усещат идването на лятото. Сигурно това е аналогия за идването на Светия Дух, когато апостолите усетят слабост, тогава е времето на лятото когато се раждат плодовете.

Лк.13

Лозето със безплодна смокиня също е разглеждана но ще повторя, Лозето е Израел, а сега човешката душа, смокинята ражда духовните дарби, а виното от гроздето е символ на изкуплението. Съвременния извод е, че ни трябва не само вино но и плодове на духа за да не дойде градинаря и да отсече дървото и лозето да остане голо. Има и уникална дума ( κοπριααβ κοπριαντσ ), "копти" не знам дали има връзка с народността в Египет. Предполагам "копти" около разкопаното дърво са някой хора целящи да достигнат до дарбите или дейността им непряко способства за плододаването. Сходни по правопис думи са отредени за земеделска работа

Мт.7:16, Лк.6:44, Як.3:12

В тези стихове виждаме просто диференциране на плодове спрямо съответно дърво, идеята все пак е по дълбока всяко от споменатите растения има символика и тя надхвърля скромните цели на този пост. Все пак е добре да се знае че вероятността една фраза да се приеме за нещо различно от смисъла и е опасно, ако понякога самите плодове е трудно да се различат то трябва да се огледа внимателно дървото от което идват за да се достигне до правилното им ползване, аз съм забелязал, че много хора всъщност не разбират писанията в моя блог. Причината е само една, те не познават дървото, от което са взети моите постове, това е Библията източника и целта всеки пост, достигане на правилния смисъл на вечното слово на Спасителя.

image

Корена сук ( συκ ) се среща в в тези важни 21 стиха;

16От плодовете им ще ги познаете. Бере ли се грозде от тръни, или смокини от репеи? (Matt 7:16)

19И като видя една смоковница край пътя, дойде при нея, но не намери нищо на нея, само едни листа; и рече й: Отсега нататък да няма плод от тебе до века. И смоковницата изсъхна на часа. (Matt 21:19)

20И учениците, които видяха това, почудиха се и рекоха: Как на часа изсъхна смоковницата? (Matt 21:20)

21А Исус в отговор им рече: Истина ви казвам: Ако имате вяра, и не се усъмните, не само ще извършите стореното на смоковницата, но даже, ако речете на тоя хълм: Дигни се и хвърли се в морето, ще стане. (Matt 21:21)

32А научете притчата от смоковницата: Когато клоните й вече омекнат и развият листа, знаете, че е близо лятото. (Matt 24:32)

13И като видя отдалеч една разлистила се смоковница, дойде дано би намерил нещо на нея; но като дойде до нея, не намери нищо, само едни листа, защото не беше време за смокини. (Mark 11:13)

20И тъй, като минаваха сутринта, видяха смоковницата, изсъхнала от корен. (Mark 11:20)

21И Петър си спомни и Му каза: Учителю, виж, смоковницата, която ти прокле, изсъхнала. (Mark 11:21)

28А научете притчата от смоковницата: Когато клоните й вече омекнат и развият листа, знаете, че е близо лятото; (Mark 13:28)

14Питаха го и военнослужещи, казвайки: А ние какво да правим? Каза им: Не насилвайте никого, нито наклеветявайте; и задоволявайте се със заплатите си. (Luke 3:14)

44Понеже всяко дърво от своя плод се познава; защото не берат смокини от тръни, нито късат грозде от къпина. (Luke 6:44)

6Каза и тая притча: Някой си имаше в лозето си посадена смоковница; и дойде да търси плод на нея, но не намери. (Luke 13:6)

7И рече на лозаря: Ето три години как дохождам да търся плод на тая смоковница, но не намирам; отсечи я; защо да запразня земята? (Luke 13:7)

6А Господ рече: Ако имате вяра колкото синапово зърно, казали бихте на тая черница: Изкорени се и насади се в морето, и тя би ви послушала. (Luke 17:6)

4И завтече се напред и се покачи на една черница за да Го види; понеже през оня път щеше да мине. (Luke 19:4)

8А Закхей стана и рече на Господа: Господи, ето [от сега] давам половината от имота си на сиромасите; и ако някак съм ограбил някого, връщам [му] четверократно. (Luke 19:8)

29И каза им притча: Погледнете смоковницата и всичките дървета. (Luke 21:29)

48Натанаил му каза: Отгде ме познаваш? Исус в отговор му рече: Преди да те повика Филип, видях те като беше под смоковницата. (John 1:48)

50Исус в отговор му каза: Понеже ти рекох видях те под смоковницата, вярваш ли? Повече от това ще видиш. (John 1:50)

12Възможно ли е, братя мои смоковницата да роди маслини, или лозата смокини? Така също [не може] солена вода да дава сладка. (Jas 3:12)

13небесните звезди паднаха на земята, като [когато] смоковница, разклащана от силен вятър, мята неузрелите си смокини; (Rev 6:13)


 




Гласувай:
0



1. анонимен - smokovnica
18.07.2009 01:19
Там, където има само човешко умуване, липсва тълкуванието чрез Божия Дух!
Няма яснота за проклятието над смоковницата, а само голи догадки.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: bogoizbrania
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3646637
Постинги: 2411
Коментари: 813
Гласове: 3779
Архив