Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.05.2008 17:39 - Лони Фрисбии, закъсняла благодарност
Автор: bogoizbrania Категория: Лични дневници   
Прочетен: 885 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 02.11.2008 19:36


Филма за Lonnie Frisbee, „Живота и смъртта на хипи проповедника“ свалих с голямо очакван за свръхестествено преживяване, но бях разочарован и изненадан едновременно. Очакванията ми потънаха като демони при кръщение и но изплува нещо по интересно и важно. Очаквах да видя в хипарското "Джизъс мувмент" и подобните събития от времето на ЛСД годините, харизматично слизане на вярата сред хора ползващи телата си за; химични, сексуални и сатанински експерименти. Всъщност не отричам единични обръщания и промени в живота, това което обаче видях в този филм всъщност не бе това което се показва. Стимул за интерес ми към 60-те, е и ретро музиката на която съм почитател и дори слушам сега, повечето българи също я случат в изпълнение на български от нашите поп и рок идоли, пропускащи да укажат източника, оригинала все пак е много по добър и автентичен, в момента звучи, "Hello - Tell Him".

Според хипарските лозунги, обикновените църкви са само религиозни, а те имат истината в духа и вярата. Аз видях просто групички и сбирщина на "уайт траш", търсещи да привлекат внимание с християнски фрази, нищо не работещи, но не пропускащи получаването на социални помощи и не отказващи дарения. Те правят едни и същи неща, досущ като в критикувани от тях църкви, те също пеят едни и същи песни, е малко по различни, само няколко такта отново и отново като мантра, цялата им вяра е в няколко зазубрени фрази, за разлика от традиционалистите, които поне имат цялата Библия и се мъчат да се образоват. Хипитата естествено парадират с отказа от; дрога, окултизъм и разврат, но дали това е наистина така или поне е така само докато стоят с идиотски физиономии на някоя ливада, не е ясно. Такава е и първата група, в която Фрисби се присламчва.

Интересно е да се погледне свидетелството на "спасяване", бяга от къщи като тинейджър, веднага става наркоман, търси силни преживявания, които не описва напълно, ще обясня по късно защо. Отдадеността на екстремни преживявания го завежда в живописен и усамотен каньон, където носи много трева и хапчета, но не и дрехи и започва да крещи в микрофона как иска Бог да му се открие. От тук той попада в комуната на хипитата стоящи всеки ден в някакъв парк, тази опитност ако не друго то поне за година при тях докато е тинейджър му позволява да развие дълга брада и коса.

Връща се „Ориндж каунти“ малко по на запад от "Коста меса" Южна Калифорния от където е, среща се със стара позната, наркоманка и проститутка, на която казва че Бог му е казал да се оженят. Явен начин да се прикрие хомосексуалния нагон започнал от рано. Тя отговаря, че на нея не и е казвано такова нещо, не се изяснява как точно са се запознали и дали Бог, който му е говорил е дал някакво обяснение за целта на такова откровение. Той е бил сексуален екстремист, като и го е казва още от самото начало, нещо което тя признава след смъртта му, след като лицемерно заявява, че е приела Иесус. За обратната резба на бъдещия велик проповедник може да се види по движенията, артикулацията, погледа, и самовлюбеното проповядване непрекъснато въртящо се около него самия.

Фрисби се среща на автостоп с приятеля на дъщерята на Чък Смит, след като съпругата му има откровение за чудеса и знамения сред хипарите нахлули в Калифорния. Отношението му към „Калвари чапл“ винаги ще си остане цинично и презрително, сравнява ги с „Джон Бирч клуб“. Все пак именно този ход ще окаже влияние на мен лично както и на много други хора, дейността му води до огромен растеж на църквата в национален мащаб и макар той да я напуска разочарован и да отива във „Вайнярд“, именно в тази църква в Коста Меса ще започне Библейско изучаване с участието на знаменития Чък Мислер, който ме стимулира за по подробно изследване на писанията и чиято дейност като интернет църква има и все още ще има влияние над мен и моите открития, единствени по рода си адекватни тълкувания на Писанията.

В последствие се развежда тихомълком като чели това не е било нищо нито за него нито за хората. Той става идол на всички начинаещи проповедници и непретенциозни вярващи относно Словото, докато разврата и дрогата не водят до имунна недостатъчност и смърт през 1993. Интересно е и видеото на погребението в кристалната катедрала, много проповедници, много емоции, малко смисъл и малко живот е оставил след себе си, оставя най големите структури, а не някакво нов живот. Емоционалните разкази и плътско хвалене, бе в основата на погребалната служба, доказателство за преминаването на Духа през него, хората го харесали и почнали да пълнят сградите и касите, дали се е изпълнявал закона и вярата на никого не му пукаше, дано Господ да има милост над нещастните им и лицемерни душички. Всички признават, че Духа се движел чрез него, но никой не чух да се замисли, след като сексекстремист и наркоман е използван от Духа, какво трябва да ни каже това? На този въпрос и аз не мога да си отговоря напълно, допускам че е възможно да е човек, който е като духовно „кошче“ за демони и бесове.

На погребението дори имаше яки из цепки, той бил като Самсон! Това показва, че те не са разбрали смисъла на мисията му, и е доста злепоставящо тях, така излиза, че те са антрефилистите :-), а погребението му е като смъртта на Самсон, на която бяха смачкани много повече необрязани отколкото докато е служел между тях. Все едно той събори „църквата“ убивайки силата на петдесятните дарби.

Извода е отчайващ за всички хипи вярващи, те възникват поради два фактора, единия е силната търпимост на всичко с етикетче „Джисъс“ в Америка и другото е данъчната и социална система позволяваща с политически аспирации звяра да язди като вавилонската блудница. Живота им е подобно на мишките, които се появиха при филистимците, когато те взеха ковчега на Завета, такава е и вярата на хипитата. Живота им е мишкин живот, възниква само върху мръсотия и разлагащ се хляб. Такива като и в Съдии са и взаимоотношенията между тях, „язви на тайни места“, това е цялата им философия и верую.

Аз обаче мога само да съм благодарен на това хипи и на лицемерното явление от 60-те, изучаването на Библията започнало в Коста Меса след напускането му доведе Чък Смит на това стратегическо място и породеното от това служение на К-Хаус е благословение, на което има още да се радвам, както пряко поради нещата, които не знаех, така и косвено, всъщност много от откритията ми в теология и богословие са след Библейските тълкувания на Мислер.

image


* Филми; "The Devout Young" c1970 courtesy of of KQED of San Francisco, "The Son Worshipers" c1971 c. of Bob Cording, "The Jesus People" c1972 c. of Pyramid Films, "Marjor" c1972 c. of Sarah Kernochan

* Музика; Fred Caban / Agape Renrut Records 1972. All Saved Freak Band, Rock the world, 1981. David di Sabatino & Sam Ching, Brother Love Music, 2006. Gentle Faith. Stonewood Cross. "Make It On Your Own" - Joy. Afterfall-2004.

* Сайт; Lonniefrisbee.com

* Видео; http://video.google.com/videosearch?q=Lonnie+frisbee&sitesearch=

* Църква; http://www.calvarychapelif.com/calvary_chapel_english

* Вайнярд; http://www.vineyardusa.org/





Тагове:   благодарност,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: bogoizbrania
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3649380
Постинги: 2411
Коментари: 813
Гласове: 3779
Архив