Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.10.2009 15:59 - Начало и край на ечемична и житна жетва
Автор: bogoizbrania Категория: Лични дневници   
Прочетен: 557 Коментари: 0 Гласове:
0



image

Начало и край на ечемична и житна жетва

 

Разглеждане на няколко места, където се споменава за празниците на Моисей доведоха до откритието, че много хора и теолози не разбират или не правят разлика за празника на първите плодове и петдесятница. И двата празника са празници на първите плодове, но първия, този в месец 3-ти ден 22, е празник на на първите плодове на ечемичната жетва. Самата жетва започва на 15-то число, което е първия ден от втория празник на „безквасниците“ продължаващ една седмица до съботата на 21-ви. Така след една седмица на жетва и ядене на безквасен хляб от старата реколта, на първи ден на следващата седмица на сутринта преди изгрева в Храма е бил „придвижван снопа“ от най първата жетва. Във Второзаконие се споменават за шест дена на безквасни хлябове, но това не бива да ни подвежда, защото на седмия ден безквасния хляб последния от старата реколта се яде на самото събрание и текста всъщност ни казва, че за шестте работни дни всеки си е правел хляба самостоятелно, а на седмия се е правел общо на събранието, споменаването на събрание на първия ден е всъщност на деня на „пълнолунието“ между 14-ти и 15-ти когато е е имало първо събрание, на което вероятно хората са се разпределяли за работата. Края на ечемичната жетва е трябвало да е преди петдесятница, когато би трябвало да започне житната жетва. НА самия празник на първия плод се яде вече квасен хляб, той е след седмицата на безквасниците.

 

50-те дена отброяване на петдесятница, не са заедно със нулевите дни както погрешно предполагах, а са за седем седмици започващи от деня на започване на ечемичната жетва, 03-ти месец, 15-то число. Две седмици на месец 03, 4-те седмици на месец 04 и една на месец 05 и тогава на първия ден на втората седмица се е отбелязвала петдесятница, което е празника на седмиците и е празник на жертва на първите плодове на житната жетва. Житото е символ на НЗ Слово, а ечемика на СЗ. Самата житна жетва е започвала в началото на 05-ти месец и по подобие на ечемичната се е празнувала на първи ден на следващата седмица. Края на житната жетва е трябвало да приключи със сигурност до „деня на изкуплението“ или вероятно на самия ден, като за целта са се оставяли няколко последни снопа на полето, които ритуално са се внасяли в житницата на самия ден, месец 07 ден 09, който е вече 10 ден на месеца и втори ден на втора седмица, като се прибави и нулевия ден точната дата е след датата на петдесятница 08-ми. За Библейските вярващи този празник е деня на идването на Светия Дух.

 

Time




Тагове:   Time,


Гласувай:
0
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: bogoizbrania
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2364119
Постинги: 2206
Коментари: 795
Гласове: 3699
Архив