Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.07.2010 17:36 - Завръщането на Исав
Автор: bogoizbrania Категория: Лични дневници   
Прочетен: 558 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 18.07.2010 20:00


Завръщането на Исав
 

В по-предишен постинг безцеремонно изхвърлих Исав от Библията поради прекалено измислената история на раждането му, продажбата на първородството и заплахите към Яков. Все пак той е син на Исаак и Ребека и едва ли толкова драматичен образ наистина е съществувал. Все пак човек с такова име все пак е имало, вчера докато разглеждах родословието на Хам, Метусаил и Исмаил оставих празно мястото на сина Исмаил и то се падна точно до полето на Яков като съвременник от неговото поколение и по голям брат заради връзката на Авраам и Метусаил. Явно точно така се е казвал сина на Исмаил, фалшификаторите просто са оставили самото име, но са изопачили тотално историята му. Дори сега като прегледах местата със споменаването му, също изхвърлени разбирам, че Битие глава 32 и 33 трябва да останат стиховете с посрещането на Яков връщащ се от Харан. Наистина бе посрещнат от Исав, който остана до баща си и Исак, но почина през 2270АМ, след 10 години. Историята около неговата смърт е описана в предния постинг. Исав явно е роден 2160АМ = 8*27*10, 15 години преди смъртта на Авраам и умира внезапно през 2270АМ на 110 години колкото е Йосиф, който го замества символично при завръщащия се Исмаил в Египет.
 

https://docs.google.com/leaf?id=0B8DLMmdMtyutN2I5NDcwNDEtMGFhMy00NTkwLWJlOGUtNDMyNWM3MDhmODg3&hl=en_GB

time, old testament
 

Ето как трябва да изглеждат двете глави, в които Яков и Исав се срещат, това е сцена с важен символизъм именно за нашия свят, но това ще се разглежда допълнително. Подчертаните пасажи са излишни.


 

Gen 32:1-32 (B40)

Gen 32:1 Тогава Яков отиде по пътя си и ангели Божии го срещнаха.

Gen 32:2 А като ги видя, Яков рече: Това е Божие войнство; и наименува мястото Маханаим .

Gen 32:3 И Яков изпрати пред себе си вестители до брата си Исава в Сирийската земя, на местността Едом;

Gen 32:4 и заръча им, казвайки: Така да речете на господаря ми Исава: Слугата ти Яков тъй говори: Бях пришелец при Лавана, и бавих се до сега;

Gen 32:5 придобих говеда, осли и овци, слуги и слугини; и изпратих да известят на господаря ми, за да придобия благоволението ти.

Gen 32:6 А вестителите се върнаха при Якова и казаха: Ходихме при брата ти Исава; а и той иде да те посрещне, и четиристотин мъже с него.

Gen 32:7 А Яков, като се уплаши много и се смути, раздели людете, които бяха с него, и стадата, говедата и камилите, на две дружини, казвайки:

Gen 32:8 Ако налети Исав на едната дружина и я удари, останалата дружина ще се избави.

Gen 32:9 Тогава Яков каза: Боже на баща ми Авраам, и Боже на баща ми Исаака, Господи, Който си ми рекъл: Върни се в отечеството си и при рода си и Аз ще ти сторя добро,

Gen 32:10 не съм достоен за най-малката от всичките милости и от всичката вярност, които си показал на слугата Си; защото едвам с тоягата си преминах тоя Иордан, а сега станах два стана.

Gen 32:11 Избави ме, моля Ти се, от ръката на брата ми, от ръката на Исава; защото се боя от него, да не би, като дойде, да порази и мен и майка с чада.

Gen 32:12 А Ти си казал: Наистина ще ти сторя добро и ще направя потомството ти като морския пясък, който поради множеството си не може да се изброи.

Gen 32:13 Като пренощува там оная нощ, взе от онова, що му дойде под ръка, за подарък на брата си Исава:

Gen 32:14 двеста кози и двадесет козли, двеста овци и двадесет овни,

Gen 32:15 тридесет дойни камили с малките им, четиридесет крави и десет юнци, двадесет ослици и десет жребчета,

Gen 32:16 и предаде всяко стадо отделно в ръцете на слугите си. И рече на слугите си: Минете пред мене, и оставете разстояние между едно стадо и друго.

Gen 32:17 На първия заръча, като каза: Когато те срещне брат ми Исав и те попита, казвайки: Чий си? Къде отиваш? Чии са тия пред тебе?

Gen 32:18 Тогава ще кажеш: Те са на слугата ти Якова; подарък е, който изпраща на господаря ми Исава; и той иде подир нас.

Gen 32:19 Така заръча и на втория, на третия и на всичките, които вървяха подир стадата, като казваше: По тоя начин ще говорите на Исава, когато го срещнете;

Gen 32:20 и ще речете: Ето, слугата ти Яков иде подир нас. Защото си думаше: Ще го умилостивя с подаръка, който върви пред мене и после ще видя лицето му; може би ще ме приеме благосклонно.

Gen 32:21 И тъй, подаръкът мина пред него, но сам той остана през оная нощ в стана.

Gen 32:22 А като стана през нощта, взе двете си жени, двете си слугини и единадесетте си деца, и премина брода на Явок .

Gen 32:23 Взе ги и ги прекара през потока, прекара и всичко що имаше.

Gen 32:24 А Яков остана сам. И един човек се бореше с него до зазоряване,

Gen 32:25 който, като видя, че не му надви, допря се до ставата на бедрото му; и ставата на Якововото бедро се измести, като се бореше с него.

Gen 32:26 Тогава човекът рече: Пусни ме да си отида, защото се зазори. А Яков каза: Няма да те пусна да си отидеш, догде не ме благословиш.

Gen 32:27 А той му каза: Как ти е името? Отговори: Яков.

Gen 32:28 А той рече: Няма да се именуваш вече Яков, но Израил , защото си бил в борба с Бога и с човеци и си надвил.

Gen 32:29 А Яков го попита, като рече: Кажи ми, моля, твоето име. А той рече: Защо питаш за моето име? И благослови го там.

Gen 32:30 И Яков наименува мястото Фануил , защото, си казваше: Видях Бога лице с лице и животът ми биде опазен.

Gen 32:31 Слънцето го огря, като заминаваше Фануил; и куцаше с бедрото си.

Gen 32:32 Затова и до днес израилтяните не ядат сухата жила, която е върху ставата на бедрото; защото човекът се допря до ставата на Якововото бедро при сухата жила.



 

Gen 33:1-20 (B40)

Gen 33:1 След това, като подигна Яков очи, видя, че идеше Исав и с него четиристотин мъже; и раздели децата си на Лия и Рахил и на двете слугини.

Gen 33:2 Слугините и децата им тури напред, Лия и децата й подир тях, а Рахил и Иосифа най-назад.

Gen 33:3 А сам той замина пред тях и поклони се до земята седем пъти, доде да стигне при брата си.

Gen 33:4 И Исав се затече да го посрещне, прегърна го, падна на врата му и го целуна; и те заплакаха.

Gen 33:5 И като подигна очи и видя жените и децата, рече: Какви ти са тия? И той рече: Те са децата, които Бог подари на слугата ти.

Gen 33:6 Тогава пристъпиха слугините и децата им и се поклониха.

Gen 33:7 Така пристъпиха и Лия и децата й и се поклониха; а после пристъпиха Иосиф и Рахил и се поклониха.

Gen 33:8 Тогава рече Исав: За какво ти е тая цяла дружина, която срещнах? А той каза: За да придобия благоволението на господаря си.

Gen 33:9 А Исав рече: Имам доволно, брате мой; ти задръж своите си.

Gen 33:10 Но Яков отвърна: Не, моля ти се, ако съм придобил твоето благоволение, приеми подаръка ми от ръцете ми, тъй като видях лицето ти, като че видях Божие лице, понеже ти беше благосклонен към мене.

Gen 33:11 Приеми, моля, подаръка ми , който ти е принесен; защото Бог е постъпил благо към мене, та имам всичко. И като настояваше, той го прие.

Gen 33:12 Тогава рече Исав: Да тръгнем и да вървим, и аз ще вървя пред тебе.

Gen 33:13 Но Яков му каза: Господарят ми знае, че децата ми са нежни, и че имам със себе си дойни овци и говеда; и ако ги пресилят само един ден, цялото стадо ще измре.

Gen 33:14 Господарят ми нека замине, моля, пред слугата си; и аз ще карам полека според вървежа на добитъка, който е пред мене, и според вървежа на децата, доде стигна при господаря си в Сиир.

Gen 33:15 А Исав рече: Поне да оставя с тебе неколцина от хората, които са с мене. Но той каза: Каква нужда? Стига да придобия благоволението на господаря си.

Gen 33:16 И тъй, в същия ден, Исав се върна по пътя си за Сиир.

Gen 33:17 А Яков пътуваше в Сокхот, дето си построи къща и направи кошари за добитъка си; затова, мястото се именува Сокхот .

Gen 33:18 И като се върна от Падан-арам, Яков дойде в Сихемовия град Салим, който е в Ханаанската земя, и разположи се пред града.

Gen 33:19 И от синовете на Емора, Сихемовия баща, купи за сто сребърника нивата, гдето разпъна шатрата си.

Gen 33:20 Там издигна олтар; и го наименува Ел-елое-Израил .



 


 



Тагове:   Time,


Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: bogoizbrania
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3645908
Постинги: 2411
Коментари: 813
Гласове: 3779
Архив