Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.03.2011 20:37 - За биодизела
Автор: bogoizbrania Категория: Лични дневници   
Прочетен: 872 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 23.03.2011 00:47


За биодизела

 

Днешната дата е обявена за национален ден на биодизела в САЩ в чест на рождения ден на Рудолф Дизел, създал първия двигател да работи с фъстъчено масло.

Биогоривото наистина е гениално изобретение, за производството на литър спирт, който се добавя за около 12% се изразходват минимум три литра нефтопродукти, а и двигателя има следните проблеми.

 Бонуси са изсичането на тропическите гори и екстремното пръскане с пестициди и торове, както и отнемане на зърно и земи от най-бедните. Има дори политически странични ефекти, социалното недоволство и бунтовете, като тези в Тунис избухнаха именно поради поскъпването на храните в следствие на природосъобразните безобразия и източване на пари с измами.

Днес се опитах да намеря преглед за суровините за производство на биодизела, за да изчисля колко е реалната цена, след като се извадят субсидиите. Над 80% от цената на горивата са акцизи и екотакси все разходи прилапвани от мафията, политиците и еколозите. Реално литър нафта е максимално 0,2 - 0,3 евро. Под мазнина се има предвид продукта след отделянето на глицерина и метанола, който може да достигне до 50%. В резултат получаваме пречистена мазнина за около 2 евро без субсидиите. Добави цената на спирта и натриевия хидроксид за още 0,5 - 0,7 евро. Прибавяме и разходите в самото производство, като електричество за машините и нагряването, поддръжка, логистика за още 0,5 евро литъра и вече цената отива над 3 евро минимум.

Биодизелът реално е 10 пъти по-скъп от нафтата.

А ето и инфо за проблемите на двигателя с мазнините копирано от

http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=35366&page=2;

 

Позволявам си аз да изкажа мнението си по въпроса за биодизела.
Действително цетановото число на биодизела е като на обикновения дизел.Къде е разликата -Пламната температура на дизеловото гориво е около 60 градуса ,а на чистия биодизел над 150градуса.Началото на кипене на дизела 180градуса ,а на биодизела над 250градуса.
Какви са проблемите ако се ползва дизел с над 5%съдържание на биодизел освен тези с гумените съединения
1.Увеличено лакообразуване по повърхността на цилиндрите и буталата.
2.При изгарянето на биодизела се получават алдехиди които имат кисел характер ,реагират с маслото и се налага да се съкрати срока на смяна около два пъти.
3.При всички двигатели известно количество от горивото попада в картера ,но то се изпарява при работа на двигателя.Не така стоят нещата с биодизела ,който се изпарява при много по висока температура и попадайки в картера започва да разрежда маслото като му намалява бързо вискозитета.Всички тези проблеми не се усещат веднага, а когато ги усетите.....!!!!
Моят съвет е :
Не ползвайте гориво с повече от 5% биодизел ако няма изрично разрешение от производителя на двигателя

 

Science, math



Тагове:   science,   math,


Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: bogoizbrania
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3649148
Постинги: 2411
Коментари: 813
Гласове: 3779
Архив