Прочетен: 848 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 20.05.2011 16:12
Йоан 5 още английски следи
Първата английска следа в Евангелието от Йоан е в самото име, латинско-гръцка форма на Джон. Следващата е фразата за Христос "Божият агнец", произнесена от човек на име Йоан, като начин да се спомене образа на много английски гербове. Следва самарянката в глава 4, образ на ангийската църква и споменаване на имената на Яков и Йосиф като указание за бивши крале и кардинали.
Йоан 5 обаче е най англиската част, тази капалня Витезда (Bethesda) е гърцизирано наименование на Дворецът Уиндзор (Windsor Castle). Сакатите лежащи пред него са молби за пари и привилегии, ангела който размътва водата е някакъв висш заредворец или самият английския крал, тези които помагат да се спусне сакатия в размътената вода са служителите. Ето защо "изцелението" действа само за първия спуснат, дори и английския крал не бил като Обама да раздава на всички подред.
Йоан 9 Иди и не съглешавай вече
Името на къпалнята Силоам е също английски код, сmисъла e;
SI-LO-AM - Sin"t LOve AnyMore
Което съвпада със стиха,
Йоан 5:14 По-после Исус го намери в храма и му рече: Ето, ти си здрав; не съгрешавай вече, за да те не сполети нещо по-лошо.
Ето още ункални имена в Йоан;
Никодим, Енон, близо до Салим, Малх, Кедрон, Натанаил, Лазар,
За сега само за Лазар се разбира, че е свързан със името на монашеския орден назареи и огромната крепост превърната по-късно в манастир Сен Назер в Какасконе. Лазар като име се среща и в Лука френското Евангелие, като става на въпрос пак за същото място и хора. Къщата на богаташа е същата крепост превърната в манастир в Каркасконе.
Името Малх за слугата с отрязано ухо съвпада с името на втория син на Нахор, Мелха или Милкан, каква обаче е връзката не е ясно.
Кедрон се среща в царе, летописи и Еремия, като вероятно съответните пасажи са все с ангийско участие. Малх прилича много на Малахия и вероятно и двете имена споменавани без да са център на повествованието не са кодове като Витезда или Силоам.
Уникално за Йоан е и миенето на крака, възприето като ритуал, което не е английско изобретение. В Йоан омиването е превърнато в ритуал поради напомпването на авторитета на измислените апостоли, докато в Лука е споменато само като практика.
Енон, близо до Салим, е вече доста страно място, защото Салим е явно свързано със Йерусалим, но как не е ясно как. Енон изглежда да е място с много вода за кръщаване на цели групи от хора и слдователно няма голямо значение като разположение според мен.
Никодим може и да е наименование на нещо като Николо де Мос . . но вероярността да се открие е нищожна. Такъв човек, който е разпространявал сакралната пасха на хълма Мория и според моето откритие е заклал и разпнал Христос заедно със съпругата си вероятно Мария Магдалена действително е съществувал, като събитията в Йоан 3 са реални.
За други уникални места разследвания допълнително.
new testament, history,
Защо Текста на НЗ е толкова "анти ю...
Християнска книга ли е "Тайнта град...