Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.06.2011 15:55 - Какво трябва да представлява живота след смъртта
Автор: bogoizbrania Категория: Лични дневници   
Прочетен: 940 Коментари: 0 Гласове:
4

Последна промяна: 22.06.2011 21:12


Какво трябва да представлява живота след смъртта

 

Според вярата представата за задгробния живот трябва да е елементарна, добрите отиват в рая, а лошите в огненото езеро. Представата за рай и огнено езеро не е християнска все пак, а част от материалната култура на южна Европа. За да се намери точната представа трябва да се установят разгледат сегашните съществуващи митове.

 

Мит 1 прераждане.

Този мит е очевидно средство за отклоняване на въпроса и заобикаляне на представата за начало и край на света и съответно на човешкото съществуване. В него има частична истина, около 21%, възкресението на вярващия ще е новораждане, не е точно прераждане. Новият възкръснал вярващ ще е старата личност, но с напълно нов живот в съвсем различен от този свят. Това се покрива с представата за рай, но не съвсем, защото истинския рай не е локализиран, както и огненото езеро. Възкресението може да се представи като новораждането на прекрасната пеперуда от гнусна гъсеница.

 

Мит 2 атеистично изчезване.

Атеизмът отхвърля всякаква представа за следгробен живот и тук виждам поне 20% истина, защото грешника няма все пак да изчезне като личност, но ще е напълно отделен от материята и пространството, наистина ще изчезне от света, но не и от себе си. Невярващият наистина няма да съществува на земята, но неговата персоналност ще остане със спомените за грешния и щастлив живот, които е имал преди смъртта. След гроба грешника няма да е в огнено езеро, а ще е в състояние подобно на висене на някаква безкрайна опашка в българско учреждение. Няма да вижда, чува и усеща, но ще е насаме със спомените си и колкото по-щастлив е бил тук, толкова по-нещастен ще е след това. Вместо огнено езеро по-точни са думите на Христос за "плач и скърцане със зъби", някакъв начин за изобразяване на страданието във вечността. Matt 8:12, Matt 13:42,50, Matt 22:13, Matt 24:51, Matt 25:30, Luke 13:28.

 

Мит 3 огнено езеро, ад, пъкъл, геена и подобни ужасии.

Откровение 19:20, 20:10,14,15 е културна представа за ада от Италия, в която все пак има поне 10% истина. Авторът на текста поне е нацелил правилния принцип на противопоставяне на съдбата на грешници и праведници. Праведникът ще възкръсне, грешния не. Праведният ще съществува в материята и в пространството, грешния ще има само личност, но не и място в материята и пространството. Праведният след възкресението няма да има и помен от сегашния си живот, грешния ще има само това, тъжни спомени за времето, в което е бил част от пространството и материята. Чак ми стана тъжно от това откритие, много ми се искаше един ден да се представя пред Нютон, Еулер и Гаус и да им покажа какво са пропуснали да пресметнат, сега разбирам, че не само няма да ги позная, но и това, което е било тук няма да има смисъл в отвъдното. Самата представа за огнено езеро е въз основата на добро място за съществуване в Италия, някое чисто планинско езеро с бистра вода много риба и прекрасни градини в околностите е представа за рая. Така адът е обратното, вместо чиста вода огън и жупел.

Ето защо и рибния елемент НЗ е толкова силно представен, рибата за католиците представлява духа на чистата вода. След като се извади от водата рибата направила грешката да се пъхне в мрежата е хвълена в "огненото езеро" тиган с олио, типичната мъжка представа за рая и ада. Дори и името на ангела на бездната Аполион значи на италиански и латински доставчика на олио.

Друго място споменаващо за рай е в думте на Христос на кръста към единия грешник, измислен драматизъм за театрална сцена, често се споменава думата "геена" или пъкъл общо 13 пъти, като заплаха за съгрешаващите. Интересно е, че в Откровението не се намира тази дума, само за огнено езеро се споменава. Както може да се досетим без описание и определение думата е само заплаха не и конкретно място. В Откровение се споменава думата хадес, която явно има смисъл не на място а на предаване или наказване чрез отхвърляне.

 

Тази представа дава и частично обяснение какво ще се случи с починалите твърде рано, абортирани и починали невръстни деца, които не могат да бъдат обявявани за грешни или праведни. Вероятно това са хора, на които им е било спестено съществуването в този свят и са преминали направо в бъдещия. Все пак явно няма начин да се намери признак кой за кой свят е, явно това зависи от нещо съвсем друго, извън нашия свят.

 

new testament, revelation,



Тагове:   new testament,   revelation,   gospel,


Гласувай:
4



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: bogoizbrania
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3635099
Постинги: 2411
Коментари: 813
Гласове: 3779
Архив