Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.04.2012 19:17 - За идеите и патентите
Автор: bogoizbrania Категория: Лични дневници   
Прочетен: 689 Коментари: 0 Гласове:
0



 imageimage


НА линка е обновената версия за корекции в преводите причинена от неправилно тълкуване на латинският

https://docs.google.com/document/d/1F663kJ6Kau1Z8HEPBK8YLrfyvHvomFK-C1V1pvwa3lQ/edit 

Поради честите промени е на малки пасажи е гугълдокс, но много от откритията са уникални и нови.

Ето еднао от най-последните

Пари, плащане, таланти, данък, пеняз, денар, кодрант, драхма, статир
Пари, монета, данък и налог Първото споменаване е в Йоан 2:14,15,  et nummularios sedentes, са някакви везни, с които са били мерени даровете, така че някой да не се изхитри да донесе по-малко, а в следващият стих се споменава не за масите им, а за някакви ценоразписи или други таблици или графици направени за организиране на нещата, но ползвани корумпирано. Подобна е и ситуацията в другите евангелия, където се споменава за екшъна в Храма, Matt 21:12; Mark 11:15; Luke 19:45. В Матея 22:15-22 е пасажа с плащането на данък на цезаря, а всъщност става на въпрос за отчитане на адвокатските услуги от фарисеите и как да се допитват до Бог в това дело. Уловката е, че той ще каже нещо, което е против Закона, но Иесус споменава, че закона е образ на Бога и е написан от него, не е както в преводите някаква си монетата да има изображение и надпис. За това Иесус ги контрира много силно с фразата, че ако те са от Бога ще служат на Бога, а ако са от хората ще служат на хора, тоест може да са корумпирани или некомпетентни. Смисълът на пасажа е, че само Йесус е от Бог, а той на свой ред назначава апостолите и следователно Фарисеите трябва да са подчинени на авторитета на апостолите.
Статир и драхма в Матея 17:24-27 В този пасаж се говори не за някакво чудотворно плащане на някаква такса, за изискване новодошлите в Капернаум да се регистрират и представят. Иесус се съгласява с това, но изпраща Петър да извърши задължението. За това се споменава, че царете изискват това от чужденците, местните жители нямат нужда от регистрация и представяне ако са родени и израснали в региона. Думата за данък тук е за записване. Драхмите на жената от Лука 15:8-10 е някакво официално събиране на няколко, месеца, в което жените се канят една друга за някакъв домашен повод, дидрахма е думата за 40.
Денарии или пеняз В пасажите за чудотворното нахранване, като този в Йоан 6:7, фразата ducentorum denariorum panes значи, че е недостатъчен наличният хляб. Думата denariorum и подобните и са означава нещо показано, извадено налично и наблизо, не е пари. Стиховете, където се среща са: Matt 18:28, Matt 20:2, Matt 20:9, Matt 20:10, Matt 20:13, Matt 22:19, Mark 6:37, Mark 12:15, Mark 14:5, Luke 7:41, Luke 10:35, Luke 20:24, John 6:7, John 12:5. Като на всяко едно място не е пари, а показване или представяне.
Талантите Матея 25:14-30 е прочутата притча за талантите, което не са пари, а е неправилен превод на фразата за разпределяне на слугите, разделени са били на групи, една част ги е обединил десет, пет и единият го е оставил сам, без други около него. На тези в групата, след като е видял работата им е дал къща, на всекиго по една не цял град, този, който е бил сам обаче нищо не е постигнал и дори отговаря, че след като е бил оставен сам, сам се и връща. И след като той не е бил сред тези другите той просто е седнал на земята, за да го чака. Господарят отговаря, че не е трябвало да седи бездеен, а да се присъедини към другите, и за това го наказва без нищо, а да бъде слуга на другите. Другото място за талант е в пасажа Мт. 18:23-35, където фразата qui debebat decem milia talenta не е за пари, а за задължение към управника да свърши нещо, което се отложило вече за 10 месеца или нещо такова, но слугата се примолва за още отсрочка и я получава, тогава той залавя негов събрат задължен с нещо дребно и изисква то да му бъде върнато, не е 100 пеняза. Но понеже това не му се връща веднага го наказва за дреболията. Това разочарова управника и той на свой ред наказва нечестивият длъжник.
Кодрант Среща се на две места в Марка вдовица не дава малка монета, а това е думата за даването на последното си нещо. Докато в Мт.5:26 става на въпрос, че човекът ще бъде наказан за непростителност като е затворен там от, където не се излиза.


Тагове:   new testament,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: bogoizbrania
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3648110
Постинги: 2411
Коментари: 813
Гласове: 3779
Архив