Какво показва кожарството в Бт.3:21
fecit quoque Dominus Deus Adam et uxori eius tunicas pellicias et induit eos (Gen 3:21)
На този въпрос се натъкнах преди малко, защо ли е трябвало да се направят кожени дрехи за Адам и Ева, а не каквито и да е дрехи. На този пасаж множеството тълкуватели дават драматичен и евангелски отговор за някаква хипотетична жертва неспомената в текста, от която са взети кожите. Не се обяснява защо му е на Бог да прави някаква си жертва, да жертваш на себе си е безсмислица, жертвата е средство за общуване от по-нисш с по висшестоящ. Съвременните богослови и проповедници често поставят собственото си его над Бога и за това дават такова неадекватно тълкувание. Ето защо е необходимо да се даде отговор на следните въпроси, понеже това обяснение е доста неприятна спекулация. Защо не е споменато от къде идват тези кожи? Защо Бог е трябвало да се занимава с правене на дрехи? И въобще за какво са им дрехи, след като не е имало никакви други хора?
Отговора на такива въпроси и обяснение на целият пасаж показва, че дрехите направени от бог е пак някаква авторитарна работа от нашият свят. Това е указание за наметалата от хермелинова кожа ползвани от съдиите в миналото, често с такива наметала са покривани демонстративно хора оправдани или оневинени за дадено престъпление.
Ето и образи от стари гербове.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fd/Louis_XVIII2.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bc/Grand_Royal_Coat_of_Arms_of_France.svg
http://images.wikia.com/althistory/images/e/e0/Coat_of_arms_of_the_Netherlands.svg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/56/Coat_of_arms_of_Liechtenstein.png