Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.11.2012 22:56 - Православен олигархо-антиокултизъм
Автор: bogoizbrania Категория: Лични дневници   
Прочетен: 938 Коментари: 0 Гласове:
0



 

Православен олигархо-антиокултизъм  


Статия

Православният път към спасението и източните и окултните мистически учения

Йерей Владимир Елисеев

http://www.pravoslavieto.com/inoverie/iztochni_uchenia/pravoslavnijat_put_na_pokajanieto.htm

Надолу поствам имената на споменавани авторитети, основният е някой си Брянчанинов, е псевдоним на журналистическо-психологически изяви финансирани от олигарси от епохата на Путин след 2000 година. Този монах е топално неизвестен до възхода на бандата на тези Брянчанинови. Подхода е интелигентен, но и прост, новоизлюпеният светител е примесен между традиционните православни авторитети, това е всъщност целта на книгата првеведена от Тавор, които явно са лапнали парички от братушките за превода и популяризирането.

Светителят Игнатий Брянчанинов, позовавайки се на св. Макарий Велики пише:

Макарий египетски е име взето от по-стар “светия”. На него е приписано жиието на на самият Тартор на българското православие Петър Дънов. Познава се по множество специфични белези, например на баща му се явява не ангел или самият Христос, както на други вярващи, а Авраам, подобие на американските култове като мормони, адвентисти йеховисти.. Остава умишлено неженен за да е монах пак прилика с Дънов, другите му ученици и теолози са все женени. Беседите му са досущ като беседите на Дънов, а изобразяването с две ръце е образ на отхвърляне на кръстенето.


Продължавам със другите известни православни сетии споменати в статията.

старец, преподобния Амвросий Оптински,

Пак съвременне образ, но с малко публикации, явно е образ от епохата преди Путин.

св. Йоан Дамаскин,

Този иконопочитател и радетел на окулта е Ниолай Райнов, познава се и по името и по това че единият му син е рисувал икони. Понятието “дамаскиня” е за инструменти от закалена стомана в миналото ползвано в нашия регион и Турция. Райнов е пътувал в близкият изток. Друг православен псевдоним свързан с него е и Св. Исаак Сирин (Исаак Сириец), епископ Ниневийски, който не се споменава в горната статия и вероятно е образ на синовете на Райнов.

св. Симеон Нови Богослов.

Много вероятно е това да е дъновиста Георги Радев, но няма време за подробни изследвания. Името Симеон е взето от писателят дипломат със същата фамилия.

св. Григорий Синаит,

Животоописанието му много прилича на това на близкият на Дънов Боян Боев (1883 – 1963), даже само той има подробно и професионалноукрасена история написана от Влад Пашов, а мнимият светия от някой си Калист, също псевдоним приличащ на фразата Кало(добро) История. Споменаването на Синай показва агентрна дейност в Чамкория на Рила и събиране на хора за слънцепоклонение.

преп. Йоан Лествичник:,

Преподобният трябва да е ЛЮБОМИР ЛУЛЧЕВ /1886-1944/, неговата лествица прилича на кариерата на воене която е постигнал успешно, а достигането до небето напомня на името на жена му Ангелина и отличието му като военен пилот.

Много интересен е и следният сборник, Добротолюбие.

http://www.pravoslavieto.com/history/20/1934_mitr_Kallistos_Ware/dobrotolubie.htm

В него са събрани много от предвоенните измислици на бялото братство, загадка е как такъв специалист като Т. С. Елиот не разпознава нечистият дух на ужким християнските автори. Дали пък първото му издание от 1951 не е силно редактирано от него и приятели, за да придобие християнски вид и да бъде някакво послание към поробеният от комунизма изток? Възможно е дори това издание да е основано само на Ориген, зад когото се крие оксфордски преподавател, а едва в следващото издание от 1979 година да са вкарани българските окултисти. Елиът е интелигентен автор и посветен антикомунист, едва ли е бил заблуден.

Следващите автори и коментари на самите твърдения в статията са почти излишни, но накратоко ще спомена само следнто. Този метод на критика на окултизъм и нехристиянска духовност е в озновата си либерален и импотентен духовно. Няма никаква опаснст за човек от някакви сили от отвъдното, единствените нечисти сили на греха действат от грешната човешка душа. Заниманията с окулт или е простотия или търговия и бизнес с наивници нищо повече и по-специлано като дейност не е. Това е почти всичко което трябва да се знае за окулта като духовно учение и съдържание. Интерсни са връзките на окултистите с политиците и образователната и дори медицинска мафия, не простотиите, с които залъгват наивниците.

От животописа на Антоний, Макарий, Пахомий Велики, Марко Фрачески, Мария Египетска, Андрей Христа ради юродив, Йоан Многострадални ясно се вижда, че съществува определена последователност на събитията в човешките контакти със света на духовете.


Използвана литература

1. Бейли А. А. Посвящение человеческое и солнечное. Нью-Йорк, 1966.

2. Беседы схиархимандрита Оптинского скита старца Варсонофия с духовными детьми. СПБ., 1991.

3. Бродов В. В. Индийская философия нового времени. М., 1967.

4. Брянчанинов Игнатий, епископ. О чудесах и знамениях. Ярославль, 1870 г.

5. Брянчанинов Игнатий, епископ. Сочинения в 5-ти томах. СПБ, 1905.

6. Бхактиведанта Свами Прапхупада. Книжка индийского мышления. Шри Ишопанишад. Калькутта, 1982.

7. Вивекананда Свами. Лекции о Раджа-йоге. Сосница, 1906. ч.11.

8. Добротолюбие (в 5-ти томах). Изд. 3-е. М., 1895.

9. Жизнь пустынных отцев. Творение пресвитера Руфина. Свято- Троицкая Сергиева Лавра, 1898 г.

10. Житие и наставления преподобного Амвросия старца Оптинского. Издание Свято-Введенской Оптиной пустыни. 1990.

11. Знаки агни-йоги. Рига, 1929.

12. Киль Дж. Операция "Троянский конь", в сп. "Наука и религия", М., 1989, № 12, 1990, №№ 1, 2, 4.

13..Концевич И. М. Оптина пустынь и ее время.

14. Летопись Серафимо-Дивеевского монастыря. СПБ, 1903.

15. Откровенные рассказы странника духовному своему отцу. Париж, 1973.

16. Письма Елены Рерих (1929-1938 гг.): в 2-х томах. Рига, 1940. т. 1.

17. Поучение преп. Серафима Саровского о молитве Иисусовой. Типография преп. Иова Почаевского, Свято-Троицкий Монастырь, Джорданвилль, 1988.

18. Преподобного отца нашего Иоанна, игумена Синайской горы, Лествица. Сергиев Посад, 1908.

19. Преподобного отца нашего Макария Египетского духовные беседы, послания и слова. М., 1880.

20. Провозвестие Рамакришны. СПБ, 1915.

21. Рамаянанда Свами. Крийя-йога. Рига, 1932.

22. Сахаров Б. Духовная стрельба из лука или открытие третьего глаза. Бейрут, 1954.

23. Священник Родион. Люди и демоны. Образы искушения современного человека падшими духами. СПБ, 1991.

24. Семенов-Тяншанский (епископ Александр). Православный катехизис. М., 1990.

25. Серафим (Роуз), иеромонах. Душа после смерти. М., 1991.

26. Сидоров В. На вершинах. М., Советский писатель, 1988.

27. Старец схиархимандрит Гавриил (Зырянов) и Седмиезерная Казанская Богородичная пустынь. М., Русский мир. 1991.

28. Чаттерджи С., Датта Д. Введение в индийскую философию. М., 1955.

29. Читающий да разумеет //Наш современник. № 9. 1991.

30. Философские тексты "Махабхараты". Вып. 1. Книга 2. Бхагавадгита. Ашхабад, Издво "ЫЛЫМ". 1978.

31. SI.Sivananda Swami. Japa-yoga. Himalayas, 1967.

32. Sivananda Swami. Samadlu-yoga. DehIi, 1960.

Москва, "Даниловский благовестник", 1995

Книгата е преведена и издадена в книжно тяло на български език от Издателство за православна литература © "Тавор",София.

Редом с много други книги, изд. "Тавор" е предоставило книгата в пълен текст и на интернетния си сайт -www.tavor.hit.bg.

Публикувана тук без изменения с позволението на изд. "Тавор". Форматирането и удебеляванията (bold) са отPravoslavieto.com.





Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: bogoizbrania
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3634339
Постинги: 2411
Коментари: 813
Гласове: 3779
Архив