Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.10.2008 23:47 - Как изкуството роди науката
Автор: bogoizbrania Категория: Лични дневници   
Прочетен: 770 Коментари: 0 Гласове:
0



В тази статия в сайта на БГ Наука има интересна биография на Галилео Галилей. Написана е от, Н. Петкова автор съсредоточил се върху предполагаемите научните достижения на италианеца смятан за основоположник на съвременната наука.

За да не отегчавам с описания, ще постна няколко извода и ще ги подкрепя с малко факти, всичко можете да видите ако следвате логиката ми в тази статия както и в няколкото филма за него. Филмите са определено зле пълни с философии и политически бля-бля, все пак те показаха нещо много важно изпуснато от статията на Петкова. Галилей освен другите си дарби има и способността да рисува графики изразително представящи идеите му, това ще е много ценна дарба, на която ще се позовавам по долу.

Галилео се ражда в семейството на артист музикант, ако не друго той ще възприеме от баща си един от най важните уроци за артистът и за новия вид учени, това е въздействието на публиката чрез интерактивно представяне. Родното място на бъдещия гении е между Пиза и Флоренция, изключително живописно място дори и днес, но това не го задържа в селото и младежа постъпва в известно медицинско училище във Флоренция. Тогавашната медицина не толерира артистичния дух и училището е напуснато, за да се посещават лекциите на някакъв саморасъл местен "математик". Вероятно предмета е бил определено "италианска математика", защото младия Галилео показва впечатляващи способности още в началото. Тук той не само, че дава свобода на артистизма си, но и направо смайва ленивите си съграждани и с добри познания по литература и философия или поне ги представя по вълнуващ начин, които не остава незабелязан и скоро новооткрития гений е представен пред дука на Флоренция, пред когото изнася лекция или по скоро нещо като презентация на Дантевия Ад с помощта на графики и мелодичен глас упражняван от малък в семейството му. Успеха е зашеметяващ, младежа силно контрастира на скучните и противни преподаватели, той е шоумен от световна класа, точно каквото се харесва на италианската публика, самия дук вижда, че литературата и философията могат да не са скучна и дразнеща занимавка. В статията се споменава за теореми и формули намиращи на форма и място на ада, но всъщност става на въпрос за графики, с които се визуализират напушените сцени на мъчения, понякога обърквани от самия автор. Това днес наричаме с ангофилското "презентация" и младия Галилео е невероятно добър, за което получава професорска катедра която се нарича математика, но всъщност е чиста философия.

Следват някакви описания на странни открития като елементарни формули за махало, напълно излишни, амплитудите на махалото имат смисъл само за механизма в който са и извеждането им е безсмислено за широката публика. всъщност нито едно от откритията на Галилей не нещо особено дори и прословутия телескоп, които има дори и най неудачната конструкция, Галилеевата тръба има изпъкнала и вдлъбната леща, тоест най силната цветова дифракция на образа. Освен сенките на луните кратери и големите луни на Юпитер с нея друго не се вижда, колкото и да се увеличава размера на лещите. Все пак не отричам, че тя е вдъхновила други хора да я подобрят и в последствие Нютон да направи рефракторния телескоп.

Други открития.

Смята се, че той е видял пръв слънчевите петна, но немски монах поставя екран зад тръбата и така забелязва, че петната се движат, което евентуално се смята, че е въртене на светилото.

Хелиоцентричната система е вече отдавна позната, н по някаква причина се приписва и на него.

Доказателството му за въртенето на земята е патетично, движението на планетата плискало океана като вода в чаша :-), още от древността хората са забелязали ролята на луната, но трябва именно Нютон да дефинира законите на механиката, за да докаже, че приливите и отливите са доказателство за гравитационна сила, а не за въртене.

В Падуа той публикува труд наречен "Механика", нищо особено, някакви красиви графики с криви показващи движения, думата е ползвана от Нютон като основа на дефиниции които той пръв представя.

Главното му произведение, "Диалога" е повече артистична закачка с негови приятели и глуповат персонаж представящ смесица на аристотелевата философия и фрази от Библията, книгата е безсмислена от научна гледна точка дори невярна в доказателствента си част. Тя все пак става известна защото католиците я намират за обидна за вярата, предполагам безсмисления и стил не е заблудил хората, че е научно изследване, а само глуповати и несвързани разсъждения. Осъждането му от инквизицията е не за въртенето на земята, както се твърди, а за практикуване на астрология в други негови писания и обида на религиозните чувства на вярващите.

Независимото от теглото равномерно падане на телата е факт забелязан много преди него, той все пак с италианския си темперамент и артистичен похват застава срещу държавната догма на аристотелизма и грабва признанието на откривател.

В заключение за тази колоритна личност може да се заключи следното, на imageедната му ръка е било татуирано "политик", на другата "артист", между тях двете се зародила науката, която същата година според ползвания стар стил в Англия удари истинския учен sir Isaac Newton по главата. От където излезе истината за природните закони.



Тагове:   как,   науката,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: bogoizbrania
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3651746
Постинги: 2411
Коментари: 813
Гласове: 3779
Архив